Usługa regeneracji 48h

Usługa regeneracji

Regeneracja części jest działaniem polegającym na przywróceniu właściwości użytkowych częściom zużytym lub uszkodzonym. Ma ona charakter obróbki kompleksowej, w wyniku której przywraca się częściom wymagany kształt, parametry i właściwości niezbędne do dalszej pracy. Stosuje się ją zwłaszcza wtedy, gdy nie ma nowej, zastępczej części lub gdy koszt regeneracji jest mniejszy niż nowa część oraz wtedy gdy odpad jest uciążliwy dla środowiska. Regenerację prowadzą często wyspecjalizowane firmy w ramach kooperacji.

Usługa regeneracji części samochodowych to oferta skierowana przede wszystkim z myślą o kliencie. Cenę regeneracji poszczególnych części czy też określonych grup produktowych dostosowaliśmy z korzyścią dla obu stron. Dla nas liczy się przede wszystkim wysoka jakość regenerowanych części oraz zaufanie do naszej marki, na które pracujemy od wielu lat. Usługa regeneracji części samochodowych jest świetną ofertą dla sklepów motoryzacyjnych, warsztatów samochodowych oraz klientów indywidualnych. 

Usługa regeneracji trwa do 48 godzin roboczych (72h - dotyczy wtrysków i pomp wtryskowych CR) i obejmuje produkty:

  • przekładnie kierownicze ze wspomaganiem
  • pompy wspomagania układu kierowniczego
  • alternatory
  • rozruszniki
  • zaciski hamulcowe
  • wtryskiwacze Common Rail Bosch
  • pompy wtryskowe Common Rail

Proces regeneracji

Zgodnie z definicją-zaleceniem APRA (Automotive Parts Rebuilders Association – Stowarzyszenie Regenerujących Części Motoryzacyjne) „regeneracja oznacza odbudowę używanej części pojazdu zgodnie z ogólnie przyjętymi zasadami sztuki inżynierskiej tak, że funkcjonalnie odpowiada ona części nowej."

Typowy proces regeneracji składa się z następujących etapów:

  • demontaż zużytego zespołu na poszczególne elementy 
  • weryfikacja ich stanu 
  • naprawa elementów uszkodzonych lub ich zastąpienie nowymi 
  • uzupełnienie brakujących elementów 
  • oczyszczenie wszystkich elementów 
  • montaż zespołu 
  • regulacja w miarę potrzeby i wykonanie testu kontrolnego

Po odbudowie rdzennych elementów, podzespół jest składany przy zastosowaniu nowych osłon, uszczelniaczy, oringów, tulei i łożysk zakupionych od renomowanych firm. Po zakończonym montażu, każdy egzemplarz jest testowany na specjalnych stanowiskach symulujących pracę w warunkach rzeczywistych. 

Od początku działalności, w firmie LAUBER, jakość stanowiła pierwszorzędny cel, stąd dbałość o pewne źródła dostaw nowych komponentów, stałe kontrole międzyoperacyjne oraz ostateczna kontrola techniczna. Specjalistycznej kontroli podlega 100% regenerowanych zespołów. Kontrola odbywa się na każdym etapie produkcji. Podlegają jej w 100%  elementy rozpoczynające „drugie życie” natomiast elementy nowe pochodzą od renomowanych firm.

Produkt po regeneracji

Regeneracja, w uproszczeniu, polega na odbudowie własności i właściwości mechanicznych, fizycznych, chemicznych itp. poprzez naprawę elementu a w ostateczności jego wymianie. Zadaniem regeneracji jest odzyskanie jak największej ilości części wchodzących w skład zespołu. Części niejednokrotnie wykonane z materiałów deficytowych, pochodzą ze źródeł nieodnawialnych. Materiałów, przy produkcji których cierpi środowisko naturalne. Regeneracja powinna zapewniać osiągnięcie parametrów i własności jak najbliższych produktowi nowemu. W szczególności dotyczy to zespołów, od których zależy bezpośrednio bezpieczeństwo użytkownika danego elementu. Dlatego też niezbędnym jest zapewnienie jak najdokładniejszego procesu regeneracji - naprawy.

 

Przyjmując każdą cześć do regeneracji zobowiązani jesteśmy do jej dokładnej weryfikacji. Począwszy od identyfikacji typu i modelu podzespołu, poprzez demontaż, dokładne mycie, poddanie obróbce powierzchni współpracy części składowych i ostatecznie procesowi przywracania parametrów technicznych, zobowiązani jesteśmy do nadzorowania i kontroli na każdym etapie regeneracji. Przy obecnym poziomie precyzji w produkowanych elementach pojazdów samochodowych i innych, sama weryfikacja organoleptyczna części nie wystarcza.

Specjalistyczna aparatura

Regeneracja nowoczesnych podzespołów wymusza na zakładach jak nasz ciągłe udoskonalanie tego procesu. A co za tym idzie, poszukiwanie i stosowanie nowych przyrządów, testerów, mierników a przede wszystkim maszyn spełniających a nawet przewyższających normy wytwórców części samochodowych. Miniaturyzacja, wymagania dotyczące bezpieczeństwa, komfortu, ergonomii użytkowania powodują że coraz częściej w nowoczesnych samochodach stosowane są układy elektroniczne wspomagające i sterujące działaniem układu hydraulicznego. Zbadanie „serca” takiego układu staje się dla nas sprawą priorytetową. Diagnoza i eliminacja uszkodzeń odbywać się może jedynie za pomocą skomplikowanej, specjalistycznej aparatury.

Zapewniając odpowiedni zasób wiedzy merytorycznej oraz odpowiednio wyposażony park maszynowy i dział kontroli możemy być pewni wysokiej jakości oferowanych produktów, oraz, że  spotkają się z zainteresowaniem i zapotrzebowaniem wymagającego rynku.

Wielu, spośród czytających zapewne z niedowierzaniem odniesie się do informacji, że wyrób regenerowany może być jakościowo lepszy niż fabrycznie nowy. A tak zdarza się, gdyż doświadczenia z regeneracji jednoznacznie wskazują niedociągnięcia konstrukcyjno-technologiczne, dające się wyeliminować w procesie regeneracji. Życie dostarcza tu konkretnych przykładów.

 

Zamów wycenę!

Tel. 0 59 848 11 36, 661 603 688
lub
wypełnij formularz kontaktowy

© Lauber Sp. z o.o. Powered by Dedico CMS, wykonanie: Strony internetowe Słupsk Projekty graficzne Słupsk