×

Przekładnia kierownicza, najczęściej określana mianem maglownicy, to bardzo ważny element układu kierowniczego. Ze względu na intensywną eksploatację może być narażona na zużycie oraz różnorodne usterki. W tym artykule opisujemy najważniejsze objawy problemów z maglownicą w samochodzie.

Awarie przekładni ze wspomaganiem

W przypadku przekładni ze wspomaganiem do najważniejszych objawów ewentualnej usterki zaliczamy przede wszystkim duży opór kierownicy. Może dochodzić również do jej drgania, zgrzytów, tłuczenia i innych nietypowych odgłosów, które pojawiają się przede wszystkim podczas skręcania. To tylko niektóre, ale najważniejsze i najczęściej identyfikowane przez kierowców sygnały, świadczące o awarii maglownicy.

Kiedy tylko się ujawnią, wymagają stosownej naprawy. Niestety w wielu przypadkach naprawa tego elementu w warunkach warsztatowych jest trudna lub wręcz niemożliwa, a jej koszt bywa bardzo wysoki. Co zatem zrobić? Najlepiej zdecydować się na zakup oferowanej przez naszą firmę przekładni po kompleksowej regeneracji. Jej koszt jest zdecydowanie niższy niż kupno nowej maglownicy, a jednocześnie zyskasz produkt pełnowartościowy, objęty gwarancją i całkowicie sprawny. Zapewniamy maglownice po regeneracji do najbardziej popularnych modeli aut.

Usterki w przekładniach kierowniczych bez wspomagania

Sprawna praca maglownic w pojazdach bez wspomagania ma bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Zatem jeśli mamy jakiekolwiek wątpliwości co to sprawności przekładni, powinniśmy upewnić się, czy nie doszło do jakiejś usterki. Uszkodzona lub wyeksploatowana część wymaga pilnej naprawy tudzież wymiany, z którą nie warto czekać do zatrzymania się na drodze czy też spowodowania na niej groźnych sytuacji. Jakie są objawy uszkodzonej przekładni kierowniczej bez wspomagania? Uszkodzona przekładnia pracuje głośno, słychać stuki, trzaski, odgłos ocierającego się metalu, wyczuwalne są luzy w kierownicy. Zwykle kierujący może mieć utrudnione panowanie nad samochodem, pojawiają się też wycieki płynu kierowniczego i duży ruch jałowy kół. Zauważenie któregokolwiek z powyższych sygnałów powinno zakończyć się natychmiastową wizytą w stacji diagnostycznej.