×

Awarie układu hydraulicznego w samochodach zdarzają się dość często. O usterce może świadczyć m.in. pojawiający się podczas kręcenia kierownicą opór. Jest on związany z obniżeniem ciśnienia hydraulicznego. Spadek ciśnienia w układzie hydraulicznym mogą powodować różne uszkodzenia pompy hydraulicznej. Wyjaśniamy, w jaki sposób dokonać wymiany pompy hydraulicznej układu wspomagania kierownicy.

Czym jest pompa wspomagania?

Pompa wspomagania to kluczowy element hydraulicznego układu wspomagania kierownicy. Element napędowy pompy wspomagania stanowi pasek, dzięki któremu płyn może być tłoczony do przekładni kierowniczej. To on umożliwia jej prawidłową pracę. Z tego względu ewentualne nieszczelności oraz związany z nimi wyciek płynu skutkują pojawieniem się kłopotów z działaniem samochodu. Najczęściej awarie pompy wspomagania objawiają się oporem podczas obracania kierownicą, a także głośnymi dźwiękami, które są słyszalne w momencie skrętu kół.

Pompa wspomagania może ulec też zatarciu oraz zużyciu. W przypadku awarii konieczna okazuje się jej wymiana na nową pompę wspomagania lub pompę regenerowaną, która posiada wszystkie cechy nowego komponentu, jednak jest rozwiązaniem zdecydowanie tańszym. Oferujemy nowe i regenerowane pompy wspomagania do samochodów osobowych i dostawczych. Gwarantujemy duży wybór części zamiennych oraz konkurencyjne ceny.

Jak wymienić pompę wspomagania w samochodzie?

Wymianę pompy wspomagania najlepiej zlecić fachowcom. Jeżeli decydujemy się na samodzielną wymianę, należy zwrócić szczególną uwagę na kilka ważnych kwestii. Po pierwsze – należy zadbać o zachowanie zasad bezpieczeństwa. Przed przystąpieniem do montażu pompy wspomagania trzeba zapoznać się z instrukcją oraz sprawdzić, czy uszkodzona pompa oraz pompa, która ma ją zastąpić, są takie same. W zależności od modelu pojazdu mogą pojawić się pewne problemy. Wymagają one zastosowania np. dodatkowej wiązki elektrycznej, którą połączymy pompę ze złączami. Przed montażem nowej pompy konieczny jest prawidłowy demontaż pompy uszkodzonej. Należy go poprzedzić spuszczeniem oleju hydraulicznego oraz oceną jego jakości. Aby uniknąć uszkodzenia nowej pompy, warto przepłukać układ hydrauliczny w celu usunięcia np. opiłków metalu. Po zdemontowaniu uszkodzonej pompy należy w taki sam sposób podłączyć sprawną część, zwracając uwagę na stan złączy.