×

Obecnie pompy mechaniczne, które działały za sprawą membrany, zostały wyparte przez nowoczesne pompy elektroniczne. W najnowszych modelach samochodów zdecydowanie częściej wykorzystuje się zatapialne pompy paliwowe. Jest to część eksploatacyjna, która wymaga regularnej wymiany. Należy pamiętać, że jej uszkodzenie może być także wynikiem złego montażu.

Jak rozpoznać uszkodzoną przy montażu pompę paliwa?

Pompa paliwowa jest urządzeniem, które wykazuje wysoką wrażliwość na wszelkiego rodzaju zabrudzenia, dlatego warto raz na jakiś czas zainwestować w regenerację podzespołu, w którego skład wchodzi. Najczęściej właśnie zalegające w jej wnętrzu nieczystości odpowiadają za nieprawidłową pracę pompy paliwowej. Kontrola jej stanu jest tak ważna, ponieważ jest to urządzenie niezbędne do prawidłowej pracy silnika. Odpowiada za dostarczenie do serca samochodu oleju napędowego. Rozpoznanie uszkodzonej pompy paliwowej nie jest specjalnie trudnym zadaniem. Najbardziej powszechnym objawem złej pracy pompy jest oporny rozruch samochodu. Czasem zdarza się również tak, że silnik w ogóle nie pracuje ze względu na brak paliwa. O niesprawnej pompie paliwa może także świadczyć gaśnięcie silnika w czasie jazdy lub też zaraz po jego uruchomieniu.

Osoba, która nie ma doświadczenia w mechanice, bez najmniejszego problemu rozpozna niesprawną pompę paliwową. Wynika to z faktu radykalnego zmniejszenia się komfortu jazdy – kierowca odnosi wrażenie duszenia się silnika i odczuwa szarpanie samochodem podczas jazdy.

Zły montaż pompy paliwowej

Nieprawidłowy montaż pompy paliwowej dość często opiera się na błędnej diagnostyce. Nierzadko zdarza się tak, że uszkodzony jest inny element układu paliwowego, w związku z czym pompa nie jest w stanie spełniać swoich zadań. Inną przyczyną złego montażu pompy paliwowej jest złe lub też zbyt luźne połączenie przewodów elektrycznych.