Przekładnia kierownicza bez wspomagania
Wszystkie przekładnie kierownicze bez wspomagania oferowane przez firmę Lauber są przekładniami nowymi. Nie obowiązuje zatem procedura odkupu rdzenia. Obecnie w ofercie dostępnych jest około 300 referencji. Przekładnie te spełniają normy jakościowe części fabrycznie montowanych w pojazdach.
Zasada działania przekładni kierowniczej
Przekładnia kierownicza zębatkowa, zwana potocznie maglownicą, odpowiada za przełożenie obrotów kierownicy na skręt kół. Wałek kolumny kierowniczej zakończony jest zębnikiem o zębach skośnych, dzięki czemu współpracuje z listwą zębatą, do której przymocowane są drążki poprzeczne.
Objawy awarii przekładni kierowniczej
Uszkodzona przekładnia pracuje głośno, słychać stuki, trzaski, odgłos ocieranego metalu, wyczuwalne są luzy na kierownicy. O konieczność skontrolowania stanu przekładni świadczy także utrudnione panowanie nad samochodem, wycieki płynu kierowniczego i duży ruch jałowy kół. Zauważenie jakichkolwiek objawów powinno zakończyć się natychmiastową wizytą w stacji diagnostycznej.